*2.5 tai yli Ei oikeutta syödä. Jos olit sopinut jotain, peru se. Sinä menet salille. Todella huono päivä.

*2 Salaatilla mennään. Salille! Huono päivä.

*1 Ruokavalioon saa kuulua myös vähän maitotuotteita ja proteiinia. Salille jos meno ei ole aivan välttämätön tai vaikea perua.Huonohko päivä. 

*0 Kokonaiskalorimäärä saa olla korkeintaan 1000. Ei tarvitse perua menoja. Neutraali päivä.

*9 Saa syödä normaalisti. Hyvä päivä. Saa laittaa päälle jotain kivaa.

*8 tai alle Kevyellä mennään, oikea suunta. ethän halua pilata sitä? Huippupäivä!

numero on vaa'an toinen numero

Joka aamu melkein heti kun herään, käyn vaa'alla. Minun on pakko. Teen joka aamuisen raportin puntarille. Puntari kertoo minulle onko minulla hyvä vai huono päivä. Sille ei voi valehdella. Siitä ei saa laistaa. Puntari määrää laitanko päälle jotain nättiä vai jotain mun läskivaatepinosta. Se määrää mitä saan syödä tänään ja mitä en. Tai saanko syödä ollenkaan.

Onnellisuuden puntari kertoo mulle minkälainen päivä tulee olemaan. Se kertoo kuinka hyvä ihminen olen. Kamalaa miten niin pieni esine voi määrätä niin paljon. Mun painoni vaihtelee päivittäin ihan hirveästi joten edellinen päivä ei määrää seuraavaa. Joka päivä haen uuden tuomioni. Ja jos en pysty punnitsemaan itseäni, se ahdistaa. Tai jos olen aamulla lähtenyt niin kiireellä etten ole ehtinyt. Olen hukassa koko päivän kun en tiedä minkälainen olen.